woensdag 25 maart 2015

Lange nagels met lenzen?

Al sinds mijn 8ste draag ik een bril. Mijn ogen zijn redelijk zwak, het zit in mijn genen helaas. 80% in mijn familie draagt een bril of lenzen. Op mijn twaalfde ongeveer probeerde ik voor het allereerst lenzen uit. Ik was nog jong en best onhandig, bovendien stoorde mijn bril me helemaal niet. Ik probeerde de lenzen vooral uit omdat mijn moeder vond dat het mij beter zou staan, zij draagt ook lenzen. Op mijn twaalfde was ik ook helemaal weg van lange nagels, en dat in combinatie met lenzen op zo'n jonge leeftijd ...


...mislukte compleet. Maar enkel de eerste paar keren. Daarna gaf ik het op en hield me aan m'n bril. Een jaar later probeerde ik het opnieuw, maar deze keer nam ik een les 'lenzen indoen' bij de opticien. Dat heeft me zeker geholpen. De eerste paar keren vond ik het moeilijk maar daarna ging het alleen maar beter. Oefening baart kunst!


Ik hield wel nog steeds van lange nagels. In het begin knipte ik mijn duim en wijsvingernagel kort speciaal voor de lenzen. Dat was echt geen zicht! Maar het hielp wel. Later liet ik m'n nagels op een normale manier lang zijn en toen kwam het wel eens voor dat ik m'n lens scheurde. Oops! Toch maar kort dan.

Nu ben ik 18 jaar, ik draag eigenlijk vooral mijn bril, ongeveer één keer per week mijn lenzen met lange nagels! Nu ben ik gelukkig niet meer zo onhandig, dus lenzen indoen met lange nagels werkt eigenlijk prima. Met korte nagels is het wel gemakkelijker. Mijn grootste tip is: Leg je lens op je vinger, niet op je vingertop! Op deze manier kan je nagel niet in je oog komen als je je lens in doet.


Ja, ik hoor je al denken wat een superlelijke lens is dat?! I know, I know, dit is een daglens van gisteren. Ik ging niet speciaal voor de foto een nieuwe lens gebruiken. Even voor de duidelijkheid, ik ga deze dus niet in mijn oog stoppen! Maar gewoon ter illustratie, leg je lens niet verder dan dit punt als je lange nagels hebt natuurlijk. Je wilt geen nagel in je oog.

Dragen jullie een bril of lenzen?

Liefs,
Sheela

3 opmerkingen:

  1. Ik heb zelf ook lenzen en lange nagels. Vaak als ik merk dat het écht niet meer lukt dan vijl ik een stukje van mijn nagels af, maar vaak zijn ze daarvoor al afgebroken ofzo.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ajj, als ik te veel bezig ben met mijn handen scheuren mijn nagels ook snel helaas. Het duurt gelukkig wel niet zo lang om ze terug lang te krijgen :)

      Verwijderen
  2. Mijn vriendin zat hier ook steeds mee te kloten. Ze is overgestapt op daglenzen waardoor het geen probleem is als het een keer scheurt. Bij maandlenzen wordt dit natuurlijk al snel een probleem. Leuke Blog!

    BeantwoordenVerwijderen